Slået op d.

Stressfri jul…

Kender du det?

Vi er snart i december, julefrokosterne er begyndt for en måned siden, og du tænker allerede nu, hvordan du mon skal komme nogenlunde helskindet igennem julen.

Fear not – der er måder at komme igennem julen nogenlunde stress fri.

Du ved sikkert godt at meditiation/afspænding/mindfulnes alle de ting er gode for dig. Men ved du rent faktisk hvor lidt der skal til?

Man har lavet forskning på at bare 5 minutters daglig mental-”træning” kan have en positiv effekt på hjernen. Du kan:

Øge din brainpower / Øge din koncentrationsevne & hukommelse / Mindske stress & depressionssymptomer / Sænke dit blodtryk & uro i kroppen.

Du kan jo prøve det, lige nu. No harm, no faul ;o)

Det ta’r ikke lang tid – I promise.

Sæt dit ur til at ringe om 5-10 minutter.

Luk øjenene, og træk vejret dyb ind gennem næsen, helt ned i maven og pust laaaangsomt ud gennem næsen. Gør dette 3x.

…og vær bare til.

Lad dine tanker flyde, men følg dem ikke, skub dem blidt til siden.

Der vil komme nye tanker til hele tiden, det er helt naturligt, men du skal bare være i nuet, uden at tænke for meget. Og øvelse gør mester. :o).

Du kan lægge ned eller sidde op. Det handler om at du finder den måde, der er behagelig for dig.

Du kan også bruge en afspændingscd’er/meditationscd’er, der kan guide dig, hvis det er for svært uden. Har du ikke en liggende, så har en rigtig god en du kan købe, som jeg også bruger rigtig meget i min undervisning.

Den finder du i min shop.

Mange udskyder at afspænde eller meditere, når de har travlt, men husk på, at det netop er lige her, du har allermest brug for at koble fra.

Planlæggelse er vejen frem for nye vaner. Så tag dig tid til at plotte det ind i din kalender/huskeliste mm, så du ikke glemmer det.

De hyggeligste hilsner fra Diana

Diana Jordt                                                                              A biography, or simply bio, is a detailed description …                                                                        May 22 · 8 min read